Today I have my second lesson (mcm budak2 pula sebut lesson ni)... the subject is Cultural History of Tourism... so far dua2 subjects mmg interesting...We have another professor for this subject... xtau laini mcm mana, maybe after 2 years I can improve my Italian tp at the same time risau jg my English will turn to be Italian accent...hahaha..most of the professors speak english with Italian accent...but they are very nice though...today punya lesson mmg siok...we discover about the history of tourism, mcm mana ni tourism happened and who was the pioneer for this... dulu2 esp di Great Britain, during the Industrial Revolution ppl wanted to get rid of the hussle and bustle of the big cities and also to get some time off after a long working hours at factories etc...dia cerita jg psl restoration of cultural building in China since dia baru balik jg dari China buat research...For this subject, our exam will be on ORAL....:D ....first time sia ada oral exam ni beside masa SPM duuuulllluuuuuu but that one was for language....yg ni lain...during the exam we will be asked 3 questions each then masa tu bakakaila mo jwb...hahaha...mcm pelik ja kan but at the same time it sounds interesting...dia blng dia xmau buat written exam sbb nnt yg bukan2 kana tulis dlm kertas jwpn hahaha...at least klu oral exam turus dia buli tau whether kami paham tu subject atau tidak...hehehe...
In our lecture today, tu professor tny if I'm Chinese from China...then blm smpt ku jwb, si 'enrique' tu pigi jwb, dia blng from Malaysia...hahaha...td sia duduk satu baris sama dia... then masa class tu the professor tny la about Blackpool....so I raised my hand...yg lain x angkat tangan so sia pun kestau la apa yg sia tau about Blackpool...after that he said, congratulations, there's somebody all the way from Malaysia knows where Blackpool is...ekekeke...tu pun kebetulan sia tau sbb I've been to the place...it's in UK, a theme park resort mcm Genting la but teda la casino sana... they have the longest roller coaster (Pepsi Big Max) in the world! Sia pernah naik tu smpi mo muntah after turun...bagagar lagi lutut sia...brbs ku menyumpah kwn ku yg paksa naik hahaha...then it was also the first time I took a ride of the Playstation...klu di Genting tu Spaceshot tu yg melambung2 di awangan hahaha...masa kami pg sana tu, tu Playstation baru ja launched by Boy Zone hehehe...masa tu pemes lagi durang..jaman2 lagu No Matter What :p....ok enough psl tu...psl Blackpool tu tengam-ngam ja sia tau..klu teda tau diam2 ja tu... so this is Blackpool
So ni kali sia mau mengumpat dulu psl tu staf di Economics punya faculty..in fact kami under Economics...tourism is one of the Master's degree offered la...ni staf kan sot...malesss tah ku ingau...when I got my offer letter kana tulis sana report to room so and so between 2-4pm within 3-30 sept... so sia pun ikut la tu surat....bila smpi sana nobositi, tau2 lain bilik pula and the time pun from 10-12pm so tlmbt suda sia sbb sia dtg patang...then tulah sia bejln pg town center turus smpi pigi lake, nasib lagi tu lake cantik buli kasi comfort...drng teda pun kestau ubah masa...dogo bah ni nobositi...tahan2 ja sia..mmg x organize langsung nsb lg ni tmpt lawa :p..then the next day sia dtg x dpt lagi register sbb drng x update record that the tuition fee has been fully paid by JPA...yg durang ada the deposit of CHF1k ja... ada ka buli dia ckp sama sia, I am so busy now I can't check whether your payment is received.. I was away for 10 days and I just come in today...I have so many things to do...adeiiii mcm sia mo talan ja tu tondu...or kasih keluar nafas nagaku (nsb baik teda, klu ada hangus suda dia tu haha) ...klu lawa x pa lagi...mmg sot... then dia suruh sia check sama my sponsor...then I called JPA tp the person in charge teda pula di opis..so the next day awal pagi lagi sia bangun..dlm 6am gitu mau pg call JPA...nsb lagi tu public phone dia bawah apartment ja...then JPA bilang suda byr on 22 Aug lagi... so dlm 9am hari tu I went again to the univ...tiba2 bagus pula mood 'nenekmu' hahahaha....luth teingat ku nenekmu! dia blng ada record psl payment siap kasi tgk sia tu slip lagi...so sia cek mmg from JAN Malaysia... so hari tu finally dpt register...I thought I was the only who have a bad time with si nenekmu ni...rupanya most of the students yg deal sama dia mmg ada cerita disebaliknya... Kamarin masa kami lepak2 tu, btw my peruvia classmate, his name is Christian, dia blng dia mmg takana jg oleh ni tondu tp dia pun kasi kana balik...everytime dtg pg ofis dia mesti kana minta gmbr...so stukali tu dia bawa 1 box of photos yg dlm tu box ada 25 pieces gmbr dia yg berlainan pesen hahahahahahaha...brbs ku katawa....panat si nenek mau cari gmbr dia.... then dia kana minta tu original cert with transcript..dia blng dia x bawa sbb klu di Peru, stukali hilang mmg teda buli dpt copy lagi...then dia x mau kestau ada di rumah dia di Peru nnt si tondu maybe akan ckp minta parents kirim...instead dia ckp...tu cert ada dlm safety box dan dia ja yg tau the password to open it...hahahahaha....takana btl ....then tadi lagi lucu...kami ni brbs mau avoid supaya x masuk di bilik dia utk tny info about our course e.g schedules etc...tp last2 temasuk jg bilik dia sbb mmg tmpt dia sajala jadi rujukan for anything on our course..so kami (Salma and myself) entered the room tp dia teda..ada assistant ja so kami pun brbs tny info..x lama tu dia masuk..ropanya dia pg toilet...then my friend saja la kan to be friendly ckp sama dia 'how r u?' dgn muka dia yg panjang smpi buah dada tu hahahaha adakah dia jwb..I'M BUSY...pdhl klu tny begitu ko buli la jwb I'm fine thank you..kami bukan mau berurusan sama dia pun..then dia sambung lagi...opening hours is 10-12....sia mo katawa suda masa tu tp thn ja...betinguan kami dua kwn sia...lps tu keluar ja dari bilik, baru di pintu ni brbs kami katawa.....dogo btl hahahaha...kwn sia blng bgs sia teda payah tny, bukan sia mo jumpa dia pun...mmg rude baini si sontoloyo....adiiiididi for 2 years mo deal sama dia mcm mana laini...
So that's about my umpatan hahahaha....sorry la ah termengumpat pula... btw teda gmbr lagi dpt upload..td sibuk kasi ubah background for this blog..so this time hrp2 dpt baca tu tulisan ekeke....btw autumn is comingggg :) td sia limpas one area, nampak suda tu daun2 pokok mo tukar warna..ingat mo ambik gmbr tp bisuk2 la..sbb td balik dari italian class punya sajukkkkkkkkk....the wheather is cold today...cloudy... and is expected to rain tmrw..td pun brbs suda bunyi guruh...


0 comments: