yesss....finally

Posted by nel under
Finally I got my modem..mmg btl2 smpi niari...:D so skrg x lagi ku tiarap2 atas katil...duduk di meja suda ku ekekeke.....I checked my letterbox this morning mmg ada..tp x smpt mau install sbb I got lectures from 1.30pm...bangun pagi x ku turus pg tgk letter box..normally postman dtg around 9-10am gitu...

Then at the same time I received my card from Postfinance too...jadi skrg ku suda ada account... all the necessary documents were given termasuk card reader klu mau buat e-banking and also some payment slips klu mau buat payment di counter..mmg bagus jg drng ni... then I think on my previous entry I mentioned that klu di sini, utk mau buka student acc, the age limit is up to 30 only....klu suda limpas terpksa la buka personal acc which is expensive sbb ada monthly fees klu duit dlm akaun x smpi CHF7500 ....then yesterday I received a letter from them...they want to convert my account into student account...drng minta proof document e.g the registration letter which confirming the enrolment at the univ...so ptg td on my way home baru dpt post tu surat ...wah happynya dirikuuuu :D

Anyway it's getting cold now...this morning the temperature was only 14 deg celcius I guess and it was raining in the afternoon until evening...btl2 cloudy...menggigil kesejukan...mmg betul2 sejuk td...class ptg td mcm boring ja..tu prof ckp lembut saja..smpi mcm tidur pula students di class...interesting juga la...it's about International Relations & Tourism...mula2 tu susah jg mo paham apa dia mo kestau...abis rasa2 mcm masa dia bagi lecture tu mcm dia baca dari buku pula hahaha..sebiji2 cakapan dia yg mcm di buku...bila lama2 tu baru bulih catch up...sunyi sepi tu class masa dia bagi lecture hahahaha....but the subject is interesting...it touched on the intl issues, about power, security...about anachical...which is there's no laws/rules when it comes to international issues...unlike if we have a govt, there's policy, rules, laws etc...jd klu urg break the rules they will be punished ...tp klu international ni, mana2 negara yg enda ikut rules of the country, teda sepa yg buli imposed any punishments except pressures on that country la..so this will lead to conflicts or maybe war....tp tadi bulum masuk lagi issues tourism..baru dia explain about the theory of realism....and I likeeeeeee...so far ada 3 subjects suda kami ada lecture ..semua sia suka....kwn sia si Salma lagi la dia..dia blng kiut tu prof hahahaha...smpi kami betulis2 di kertas (mcm slalu kami buat di INTAN hahaha) then lecturer ingat kami ada mau tny pdhl brbs thn katawa...sia ckp sama si salma 'ko mesti dpt distinction ni subject sbb ada motivation for this' hahaha....
That's for today...so skrg ni laju suda speed intonit ku ekekeke....dan yg penting x lagi putus2 :p

0 comments: