I received my first Xmas card yesterday :D It was a pleasant surprise...well not to say that I've never received any before or neither this has been my first Xmas card ever. It was not something to be surprised too since this is already December but I got my first Xmas card without expecting it :p Thank you the DOGOES!!! I was on my way to the university, and dropped by at the Post Office to claim my registered mail. I didn't actually have no idea who the sender was because in the 'claim slip' it was written that the letter was from Zurich. I kept on thinking what would the letter be and who the sender could be since it was 'from Zurich'. I've never given my correspondence address to anybody in Zurich. Anyway the moment the staff at the Post Office handed it to me, I knew it was from Malaysia as I recognized very well Nancy's hand writing :D But to my surprise there was a Xmas card and also a birthday card altogether because as usual the letter sent by Nancy would only contained my mail which was sent to the my previous address. I was reading all the messages until I reached at the university. I was soooooooooo happy (dkt2 lagi mau jatuh airmata hahaha..nangissss ja karaja ni :p sedih pun nangis, happy pun nangis....deiiii...'cengeng' :p)
The messages written on my xmas card were:
Danjoe: "Belah...sini sy men atas2 haha...Bah ku ingin mengusapkan meri krismas to yu..sepa suruh ko tidak balik kampung, klu x, buli juga kita moginum d dapur kamu haha... ada sampah lagi... bah meri x'mas & epi nu year"
(silakak moginum di rumah traditional kami kan hahaha...bah kamu kontek adik sia manatau ada lagi sampah :p)
Gurangak: "Tadau Krismas munsul lagi, Wogok & manuk pun susati, Kalau ko rindu siopon am tuhau, tapun2 ja lah kio..haha. Kotobian tadau x'mas & toun wagu 2008!"
(tapuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnn....:p terpaksa ku off siopon ni tahun...uwaaaaa...)Nancy: "We wiss u a merry xmas, we wiss u a merry xmas, we wiss u a merry xmas, and a happy new yearrr...Ba have a blessed & wonderful x'mas di Lugano. Jng ko sedih2 time xmas nnt kio, buka tutup buka tutup mata balik sdh ko tu di M'sia & blh berkrismas sama kami & family...mmuaahhh..."
(ya...buka tutup mata...bila smpi mau balik tau2 xmau balik pula nnt muahaha...pny men dogo klu gitu kan :p)
Jac: "Selamat berkrismas di Lugano...taun ni satu urg la ko celebrate ni kan, ada kawan ku..huhuh..rindu kami siopon ko...blessed xmas and hepi new year 2008"
(Jac..yabah...sendirian berhad ni celebrate...kita serupaaaa..)
Then at the pisuk2 there was written "on behalf si dura & pilik, merry christmas & happy new year!!!"
Then the birthday card:
Nancy: "Mmmuaaahhh...Happy Besday ye..mo antar hadiah ba tp nnt tdk muat pulak post box ko..hahaha...Ba semoga panjang umur & gumbira selalu ya..jgn sedih@ lagi kio..Ba nely, bila kita mo kawin ni..hahahak..."
(nancy...sia teda boiiiii..brbs mau silik2 tp blm jmp lagi ni & maybe x laku hahaha....uiiii....ptt ko yg kana tny tu sualan haha:p)
Gurangak: "Panjang umurnya, pnjg umurnya, pnjg umurnya serta mulia, serta mulia, serta muuuuuuu...liii....aaa!!! hepi bofday tou. May all ur WISS.. come true"
(iya I have made my WISS already :p)
Jac: "Blessed birthday to you, may all the good thing come your way. Kim salam sama Chris Daughtry. Jilus sia oh..."
(hahaha..smpt lagi mau kirim salam...mmbah will smpikan salam ..mcm real ja sia ni Jac :p)
Danjoe: "Tanom, epi besday. Kalau ko disini kita plan p sana Concorde hehe...p moginum. Tp since ko jauh di mata, tapun2 jalah k, kami2 jalah. Oh ya, mau makan hinava ma pucuk ubi dogo lagi haha...Apa2 pun epi bday k, babai..."
(uwaaaaa....itu pucuk ubi sama hinava jgn sebut...teda pernah lagi sia makan ikan yg pres sini ni since sia smpi...kecuali makan ikan sardin dlm tin)
As usual, at the pisuk2 'on behalf si Dura & Felix (x sampat minta sign).. Happy Birthday!!
(Mo tulis in italian tp ndak pandai ba...) hahahaha...sia pun mcm malas suda bljr italian ni :pFinally, I also received this:
Guyyssssssssss.....I miss all of you....I remember before balik kampung last year, si Gurangak & Danjoe sibuk tulis xmas card di rumah ku hahahaha...back to the traditional way....thank you for all of these...it meant a lot to me :p (nah mau nangis suda hahaha..deiii...teruknya sia..agingggggg signnnnn mangkali haha...)


0 comments: